Naturskyddsföreningen Lindesberglommen

Naturskyddsföreningen Lindesberg bildades den 25 april 1985 ur Lindesbergs biologiska förening och blev därmed en krets i Naturskyddsföreningen. Naturskyddsföreningen är en politiskt och religiöst obunden ideell förening utan egna vinstintressen. Omsorgen om miljön är vår drivkraft. Verksamheten bygger på medlemsavgifter och frivilliga bidrag från enskilda människor, företag och organisationer.

Vi är föreningen för dig som tycker om och värderar natur- och miljöfrågor samt delar Naturskyddsföreningens värdegrund. För oss kan vårt engagemang ta många olika former: upplevelser, utställningar, musik, konst, teater, föreläsningar mm.
Vi och många med oss finner inspiration i naturen och värnar om att visa den hänsyn. Är du en av dem? Kontakta oss gärna med dina funderingar, tankar och ideér. Tillsammans skapar vi ett forum med högt i tak och en möjlighet att göra många lärorika och kul saker tillsammans.
De flesta av våra aktiviteter är öppna även för er som inte är medlemmar… än.