Årsmöte 2021

Naturskyddsföreningen Lindesberg

Kallar till årsmöte med föredrag

av Lovisa Larsson, som berättar om spännande skatter i Tivedens nationalpark.

Både årsmötet och föredrag hålls över internet via ZOOM

Onsdagen 17 mars kl 18.00–20.00.

Motioner ska skickas till styrelsen senast 24 februari.

Anmälan och motioner till skickas till nf.lindesberg.tillfallig.adr@gmail.com

så återkommer vi med länk för att delta på möte och föredrag.

Varmt välkomna!

Styrelsen Naturskyddsföreningen Lindesberg

Dagordning hittas via länken nedan

SNF Linde Årsmötesprotokoll 2021

Om föredraget:

”Lovisa Larsson bor i Tiveden. Hon är naturguide, scenkonstnär och skogspirat. Hennes intresse för naturen väcktes tidigt, då föräldrarna också älskar friluftsliv. De senaste åren har Lovisa tillsammans med Naturskyddsföreningens Skogsgrupp Örebro, varit delaktig i att skydda skog och systemkameran åker alltid med ut. Med ökad kunskap om situationen i svenska skogen, följde även känslan av ett ansvar att dela med sig av den kunskapen.

Så varje onsdagkväll i juli och augusti, bjuds allmänheten med på guidade Artvandringar i Tivedens Nationalpark. Helt gratis. Förlusten av biologisk mångfald är en kris – inte en turistattraktion. Artvandring är en skattjakt och upptäcktsresa bland mossor, lavar, svampar och mormortallar. Denna kväll du följa med på en digital artvandring, med glimtar av sena sommarkvällar, magisk skog och en kärlek till det som bara får växa och vara.”

Fotograf: Gabriella Andersson