Intressegrupper

Linde Naturskyddsförening

droppar

Skogsgruppen

Vi träffas och gör vandringar i skog och mark. Ring Jonas Kling för mer information  0581-504 24

Handla miljövänligt-gruppen

Vi jobbar för att fler ska bli mer miljömedvetna i sitt handlande. Vill du lära dig och/eller jobba aktivt med dessa frågor? Kontakta Helena Blixt 0581-330 71, 072-222 77 96

Floragruppen.

För mera information kontakta Sivert Juneholm 0581- 12306

Natursnokarna

är samlingsnamn för Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet. För mer info ring Annika Waldén 13036

Fältbiologerna

är en natur- och miljöorganisation för ungdomar 7-25 år. Vi är ”Ute i naturen, inne i miljödebatten”. Matilda Andrén är kontaktperson i Lindesberg. E-post andren.matilda@gmail.com eller mobil 076-781 80 98. Mer info och fler aktiviteter hittar du på Fältbiologerna Örebro

NÄTVERK Omställning Lindesberg

är ett lokalt nätverk inom ”Omställning Sverige” och
”Hela Sverige ska leva” som Linde Naturskyddsförening, Studie-främjandet m fl lokala organisationer står bakom. Vi nätverkar, arbetar och diskuterar om och med det vi brinner för och är bra på för att skynda på omställning till ett hållbart samhälle. Bakning, konservering, grönsaksodling, hantverk, kultur, egen elproduktion mm – allt är intressant! Alla kan bidra! Kom med du också!

Kontakta Maria Berdén Evertsson 0581-402 52, 070-22 00 471 eller Thii Knutsson tel 0581-158 88,
070- 372 88 77.